Τι περιλαμβάνει ένα καλό πρωινό;

Παρέχοντας στο σώμα το σωστό «καύσιμο», έχουμε καλύτερα επίπεδα συγκέντρωσης, μνήμης, εγρήγορσης, αλλά και μυικής λειτουργίας.

Ορισμένες τροφές μπορούν να αποτρέψουν την πείνα, ενώ η μυρωδιά ορισμένων φρούτων βοηθούν να ξυπνήσουμε, για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας καλά.

Τι μπορεί να περιέχει ένα καλό πρωινό, σύμφωνα με ειδικούς και έρευνες που έγιναν κατά καιρούς;

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια σημαντική πηγή υγιεινών λιπών και βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα για μεγάλες χρονικές περιόδους.

Σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Διαβήτη, στη Νέα Υόρκη, οι ξηροί καρποί παρέχουν στο σώμα ενέργεια βραδείας απελευθέρωσης. Μάλιστα, το ελαϊκό οξύ που περιέχουν, προκαλεί αντίδραση στον εγκέφαλο, η οποία εξουδετερώνει την αίσθηση της πείνας.

Σύνθετοι υδατάνθρακες

Αυτοί μπορούν να ενσωματωθούν στο πρωινό σας με ψωμί ολικής άλεσης, βρώμη, μούσλι και κουάκερ.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι σύνθετοι υδατάνθρακες απελευθερώνουν σταδιακά γλυκόζη στο αίμα, δίνοντας στο σώμα μια σταθερή ενέργεια. Μάλιστα, επειδή χρειάζονται περισσότερο χρόνο, για να αφομοιωθούν, διατηρούν τον οργανισμό μας πιο γεμάτο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Αυγά

Τι να πει κανείς για τα αυγά. Είναι γεμάτα με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες, καλά λίπη και βιταμίνες, όπως Β12, Β2 και Α, για να αναφέρουμε μερικές. Επίσης, διαθέτουν χολίνη, ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Φυστικοβούτυρο

Το φυστικοβούτυρο είναι γεμάτο με υγιή μονοακόρεστα λιπαρά, πρωτεΐνες και αντιοξειδωτικά. Ακόμη, περιέχει κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και καρδιακών παθήσεων.

Μια μελέτη έδειξε ότι μπορεί να σταθεροποιήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να ενισχύσει τις ορμόνες κορεσμού, οι οποίες εμποδίζουν την πείνα για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους. Δυο κουταλιές φυστικοβούτυρου φτάνουν.

Αβοκάντο

Τα αβοκάντο είναι γεμάτα με μονοακόρεστα λιπαρά, περιέχουν σχεδόν 20 βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των λιπαρών οξέων C, E, B6 και ωμέγα-3.

Η κατανάλωσή τους βοηθάει το πεπτικό σύστημα, ενώ οι δύο ουσίες που περιέχουν, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, τα καθιστούν ιδανικά για καλή όραση.

Μύρτιλλα

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Ρέντιγνκ έχει επιβεβαιώσει ότι τα μύρτιλλα βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου από τις ελεύθερες ρίζες, που προκαλούν κυτταρικές βλάβες, αλλά και μπορούν να μειώσουν τις επιδράσεις των συνθηκών που σχετίζονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ και την άνοια.

Ετσι, διατροφές πλούσιες σε μύρτιλλα μπορούν να βελτιώσουν τη μάθηση και τη λειτουργία των μυών.

Σολομός

Ο σολομός αποτελεί μια σημαντική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, η οποία βοηθά στην αναδημιουργία εγκεφαλικών κυττάρων και στην επιβράδυνση της γνωσιακής παρακμής.

Μάλιστα, το ροζ ψάρι περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης, η οποία συμβάλλει στα συναισθήματα ευεξίας και ευτυχίας.

Μπανάνες

Μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τέξας έδειξε ότι τα κίτρινα φρούτα μπορούν να ενισχύσουν τη συγκέντρωση. Περιέχουν κάλιο, ένα βασικό μέταλλο για τη διατήρηση του εγκεφάλου, των νεύρων και της καρδιάς σε πολύ καλή κατάσταση.

Επιπλέον, η κατανάλωση της μπανάνας δίνει αίσθηση κορεσμού εξαιτίας ενός ειδικού αμύλου που περιέχουν.

Σπανάκι

Υπάρχει λόγος που το σπανάκι θεωρείται τροφή του εγκεφάλου. Περιέχει υψηλά επίπεδα βιταμίνης Β, που βοηθάει στη βελτίωση της βραχυπρόθεσμης μνήμης και της διανοητικής ικανότητας.

Ακόμη, το σπανάκι είναι πλούσιο σε αμινοξέα, τα οποία είναι κρίσιμα για μέρη του εγκεφάλου, που θεωρούνται υπεύθυνα για την εκμάθηση και την επίλυση προβλημάτων.

Γκρέιπφρουτ

Μια αμερικανική μελέτη (από τη National Library of Medicine) έχει δείξει ότι η μυρωδιά και μόνο του γκρέιπφρουτ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της όρεξης.

Εκτός από εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, η κατανάλωση του γκρέιπφρουτ βοηθάει να ξυπνήσουμε, αυξάνει τα ενεργειακά επίπεδα και το άρωμά του ενισχύει την ψυχική διέγερση.

Πηγή: Daily Mail / Εικόνες Unsplash

2 Comments

Αν θέλετε να πείτε κάποια πράγματα,

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.