Μπορούμε να τρώμε αυγά κάθε ημέρα;

Είτε βραστά, είτε μελάτα, είτε σε ομελέτα θεωρούνται υγιεινή και θρεπτική τροφή.

Ωστόσο, πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται πόσα μπορούν να καταναλωθούν συχνά με ασφάλεια.

Η Αμερικανίδα διαιτολόγος Κέρι Γκανς (Keri Gans) έχει δηλώσει ότι μπορούμε να τρώμε μέχρι δύο αυγά την ημέρα, αλλά υπό έναν όρο:

«Ένα άτομο πρέπει να εξετάζει τη συνολική διατροφή του, για να γνωρίζει από πού παίρνει τα κορεσμένα λιπαρά του. Είναι απολύτως υγιές να καταναλώνετε δύο αυγά ημερησίως, αλλά αν σας αρέσουν τα αυγά με τυρί πάνω τους, τότε έχετε αυξήσει τα κορεσμένα λίπη και τις θερμίδες σας».

Η Αμερικανική Ένωση για την Καρδιά (American Heart Association) προτείνει να μην λαμβάνονται ημερησίως περισσότερο από 6% κορεσμένα λιπαρά. Έτσι, αν καταναλώνετε 2.000 θερμίδες την ημέρα, δεν πρέπει να παίρνετε πάνω από 120 θερμίδες, ή αλλιώς 13 γραμμάρια, κορεσμένων λιπαρών.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ένα μεγάλο ωμό αυγό έχει περίπου 1,6 γραμμάρια κορεσμένου λιπους. Αυτό μπορεί να μην σας ακούγεται βαρύ, αλλά τα πράγματα σοβαρεύουν, όταν μαγειρευτεί σε βούτυρο, με τυριά και μπέικον.

Η Κέρι Γκανς προειδοποιεί κι εκείνους που θα σκεφτούν να αποφύγουν τους κρόκους, καταναλώνοντας μόνο τα ασπράδια: «Υπάρχουν ορισμένα θρεπτικά συστατικά στον κρόκο αυγού που δεν πρόκειται να βρείτε αν τρώτε μόνο τα ασπράδια. Όλες οι λιποδιαλυτές βιταμίνες βρίσκονται στον κρόκο, οπότε αν τον απομακρύνετε, απομακρύνετε μεν το λίπος, αλλά ταυτόχρονα αφαιρείτε και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά».

Σύμφωνα με τη διαιτολόγο, η συχνή κατανάλωση αυγών εξαρτάται απόλυτα από την υπόλοιπη διατροφή. Ένα μεγάλο αυγό έχει περίπου 80 θερμίδες, 5 γραμμάρια λίπους και 6 γραμμάρια πρωτεΐνης. Συνεπώς, αν καταναλώνετε αρκετές πρωτεΐνες και λιπαρά από άλλα γεύματα, μία ομελέτα τυριού πέντε αυγών για πρωινό καθημερινά δεν αποτελεί μια καλή ιδέα.

Η διατροφολόγος Μπεθ Γουόρεν (Beth Warren) λέει ότι δεν συνιστά την ίδια τροφή καθημερινά, αλλά την περιστροφή των τροφίμων κάθε τρεις ημέρες. «Με αυτόν τον τρόπο», επισημαίνει, «εξασφαλίζεται η καλύτερη ισορροπία των βιταμινών και των θρεπτικών ουσιών».

Κι αυτή τονίζει τα οφέλη από την κατανάλωση των αυγών, ωστόσο προειδοποιεί για το συνολικό κορεσμένο λίπος που χρειάζεται να υπολογίζεται ημερησίως στη διατροφή ενός ατόμου.

Πηγή: Women’s Health / Εικόνα Unsplash

2 Comments

Αν θέλετε να πείτε κάποια πράγματα,

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.