Πώς να επαναφέρετε τον μεταβολισμό σας

Η άσκηση και οι γρήγορες δίαιτες μπορεί να δελεάζουν, αλλά δεν βοηθούν μακροπρόθεσμα.

Διατροφολόγος επισήμανε ότι υπάρχει παραπληροφόρηση γύρω από το θέμα, παροτρύνοντας τον κόσμο να «αγκαλιάσει» επιλογές, οι οποίες δεν θα έχουν προσωρινά αποτελέσματα.

Στο πλαίσιο αυτό, η Λιν Τζέντε Ρισάιτας (Lyn-Genet Recitas) ανέφερε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι αφυδατωμένοι. Πρότεινε την κατανάλωση δύο λίτρων νερού ημερησίως, σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα: Χρειάζεται να πίνουμε ένα ποτήρι νερό μόλις σηκωθούμε από το κρεβάτι, έπειτα άλλο ένα στις 11 το πρωί, ένα στις 13.00, ένα στις 15.00 κι άλλο ένα στις 17.00.

Η διατροφολόγος επισήμανε ότι αν αισθανόμαστε φουσκωμένοι, σημαίνει ότι το σώμα μας προσπαθεί να στείλει ένα μήνυμα. Αντιφλεγμονώδη τρόφιμα όπως οι ντομάτες, το σπανάκι, τα αμύγδαλα και οι φράουλες, είναι απαραίτητα για έναν λειτουργικό μεταβολισμό. Κι αυτό, γιατί οι φλεγμονώδεις τροφές αυξάνουν τα επίπεδα της κορτιζόλης και προκαλούν ορμονική ανισορροπία, η οποία διαταράσσει τη λειτουργία του θυρεοειδούς, του βασικού αδένα για το μεταβολισμό.

Επιπλέον, η Ρισάιτας είπε ότι αν κανείς ασκείται πάρα πολύ, καλό θα ήταν να σταματήσει. Κι αυτό, επειδή η έντονη άσκηση μπορεί να επηρεάσει τις ορμόνες που επιβραδύνουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς, όπως κορτιζόλη, οιστρογόνα και τεστοστερόνη.

Η διατροφολόγος Φάρα Φάχαντ (Farah Fahad) πρότεινε την κατανάλωση ενός μικρού πρωινού μέσα σε λίγες ώρες από το ξύπνημα, αλλά και την προσθήκη πρωτεϊνών στο καθημερινό διαιτολόγιο.

«Ο μεταβολισμός μας εξαρτάται από τα ένζυμα, που διευκολύνουν τις χημικές αντιδράσεις στο σώμα μας και αυτά τα ένζυμα είναι φτιαγμένα από πρωτεΐνες», σημείωσε. Πρωτεϊνη δεν σημαίνει απαραίτητα κρέας, τόνισε, προσθέτοντας ότι φακές, ξηροί καρποί και αυγά μπορούν να έχουν μια θέση στη διατροφή μας.

Ακόμη, η Φάχαντ ανέφερε ότι καλό θα ήταν να μείνουμε μακριά από τεχνητά γλυκαντικά κι άλλα ραφιναρισμένα σάκχαρα, τα οποία επηρεάζουν τον μεταβολισμό.

Από την πλευρά της, η Πώλα Σίμπσον (Paula Simpson) επισήμανε την κατανάλωση τροφίμων, τα οποία συμβάλλουν στο κάψιμο περισσότερων θερμίδων κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων καθ ‘όλη την ημέρα.

Όπως είπε, «για παράδειγμα, το ιώδιο έχει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό, ρυθμίζοντας τη φυσική σύνθεση των θυρεοειδών ορμονών. Τα λαχανικά της θάλασσας (όπως τα φύκια) είναι γεμάτα από απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία, για να τροφοδοτήσουν έναν υγιή μεταβολισμό». Εκτός από αυτά, πρόσθεσε την κατανάλωση κύμινου, πιπεριού καγιέν, πάπρικας και άλλων μπαχαρικών με καψαϊκίνη.

Πηγή: Byrdie / Εικόνα Pixabay

2 Comments

Αν θέλετε να πείτε κάποια πράγματα,

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.